Home  


Veelgestelde vragen



Eerste Bestelling
Bestelling
Levering
Betaling
Overige vragen


Eerste bestelling
Hoe maak ik een eigen account aan?
Klik rechtsboven op login​ en vervolgens op registreer hier. Vul de gevraagde gegevens in en u ontvangt een e-mail met de bevestiging van de activatie van uw account. Hebt u reeds producten in uw winkelmandje dan kan u tussen stap 1 en 2 in het bestelproces de registratie vervolledigen.

Waarom moet ik inloggen?
Het inloggen vergemakkelijkt het bestellen. Van zodra u iets bestelt op onze site, hoeft u de volgende keer uw gegevens niet meer in te voeren. Wij doen verder niets met deze gegevens, u zal geen ongewenste e-mail of reclame ontvangen.

Als klant kan u zich opgeven voor de mailing list zodat u sporadisch onze promoties en nieuwigheden ontvangt via e-mail. U kan zich op eender welk moment uitschrijven als u dat wenst.

Hoe moet ik producten zoeken?
Op bijna elke bladzijde staat een zoekvenster, bovenaan in het midden. U kan er een (deel van een) productnummer, productomschrijving of merknaam ingeven.

Moet ik via internet bestellen?
Uiteraard niet. In tegenstelling tot veel andere online winkels beschikken wij niet alleen over een webshop maar ook over 7 fysieke winkels. U kan gewoon één van onze winkels binnenstappen en daar bestellen. U kan producten bekijken, vastnemen, uitproberen,... en wij helpen u met eventuele vragen of problemen.

Kan ik producten en productspecificaties met elkaar vergelijken?
Ja, dat kan. Als u bijvoorbeeld een vergelijking wil maken tussen een aantal notebooks/laptops, kan u de betreffende producten die u wenst te vergelijken aanvinken en vervolgens op het “Vergelijk” icoon te klikken. De producten en productspecificaties worden dan naast elkaar getoond. Hier kan u vervolgens alle specificaties vergelijken of een selectie van gedeelde specificaties vergelijken. U kan een artikel uit de vergelijking halen door op het rode kruis rechtsboven te klikken.

Hoe kan ik weten of een artikel op voorraad is?
Onze webshop bevat meer dan 60.000 artikelen. Op elke artikelpagina kan u via beschikbaarheid checken of het betreffende product op voorraad is (Afhaalpunten Hasselt (Megastore), Heusden, Houthalen, Neerpelt, Tongeren, Genk, Diest of Centraal bij de betreffende leverancier). Wij trachten steeds om voldoende voorraad te bemachtigen van heel actuele en courante artikels. De leverbaarheid en levertermijn is sterk afhankelijk van de stocksituaties van onze leveranciers.

Zijn de voorraadwaarden real-time?
De voorraadwaarden van de winkels worden dagelijks gesynchroniseerd. De centrale voorraadwaarden worden dagelijks doorgegeven door onze leveranciers en kunnen afwijken van de getoonde waarden.

Wat als het gewenste artikel niet op stock is?
Indien het artikel niet op stock is bij ons, is de leveringstermijn afhankelijk van de beschikbaarheid bij onze leveranciers. U kan telefonisch (elke werkdag tussen 8u30 en 12u en 13u tot 17u op het nummer +32 11 246930 ) of via e-mail​ informeren naar deze leveringstermijn, wij beantwoorden zo vlug mogelijk uw aanvraag.

Bestelling
Hoe Bestellen?
Bestellen op de EuroSys webshop is heel eenvoudig. Bij elk artikel kan u klikken op de button “Aan winkelmandje toevoegen” om het product toe te voegen aan uw Winkelmandje. Via de pop-up die verschijnt kan u ofwel verder winkelen ofwel naar uw winkelmandje gaan. Wanneer u alle producten verzameld heeft, klikt u vervolgens op “Ga naar winkelmandje” om een overzicht te krijgen van alle producten. Daarna volgt u gewoon de instructies:

STAP 1 Winkelmandje
Hier krijgt u een overzicht van alle producten die u aan uw winkelmandje heeft toegevoegd. U kan hier nog andere interessante producten toevoegen of op “Naar leveringswijze” klikken om verder te gaan in het bestelproces.

Indien u nog niet geregistreerd bent, dan zal u de eerste keer dat u bestelt uw gegevens moeten opgeven. Bent u reeds geregistreerd dan kan u inloggen met uw klantnummer en paswoord.

STAP 2 Levering
U kan uw leveringswijze selecteren. U kan uw bestelling afhalen in onze winkels of u kan de bestelling laten afleveren bij u thuis of op een ander adres. Eventuele verzendingskosten worden toegevoegd aan de prijsdetails op deze pagina. De informatie die u ons overmaakt zal met grote zorg en vertrouwelijkheid behandeld worden.

STAP 3 Betaling
Staat er nog een fout in het adres of in uw gegevens, dan kan u deze nog aanpassen. U kan ervoor kiezen om online te betalen via Visa, Bancontact en Mastercard. Vervolgens wordt u automatisch verbonden met de betalingsmodule van Ogone, die uiterst veilig is en op alle mogelijke manieren werd beveiligd. U kan ook kiezen voor betaling op afbetaling mits goedkeuring van uw dossier door Santander

STAP 4 Bevestiging
Na betaling, krijgt u een samenvatting van uw bestelling. Deze informatie wordt u ook automatisch via e-mail nog eens doorgestuurd. Deze mail geldt niet als orderbevestiging. Dit geldt wel voor de tweede mail die u van ons ontvangt.

Heeft u nog vragen met betrekking tot uw bestelling, contacteer ons op het nummer +32 11 246930 (elke werkdag tussen 8u30 en 12u en 13u tot 17u) of via e-mail.

Ik ben mijn login en paswoord vergeten.
Uw login is hetzelfde als uw klantnummer. Deze nummer kan u vinden op alle facturen die u hebt ontvangen. Wanneer u uw paswoord bent vergeten, kunnen we dit niet terughalen. Dat heeft te maken met de grondige beveiliging die we toepassen. U kan wel een nieuw paswoord aanvragen. U klikt op de login​ pagina op de link "wachtwoord vergeten?". U geeft uw klantnummer in, en binnen enkele seconden krijgt u een nieuw paswoord toegestuurd via e-mail.

Hoe weet ik dat mijn bestelling bij EuroSys goed is aangekomen?
Nadat u online heeft besteld, ontvangt u automatisch een mail waarin staat dat wij uw bestelling goed ontvangen hebben. Als u deze niet ontvangen heeft, neem dan contact op met ons via het nummer +32 11 246930 (elke werkdag tussen 8u30 en 12u en 13u tot 17u). Wanneer de bestelling intern verwerkt is, krijgt u een nieuwe mail met de orderbevestiging.

Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?
Van zodra u een derde mail ontvangt die aangeeft dat uw product(en) klaar zijn voor afhaling, kan u zich in één van de afhaalpunten aanmelden. Deze bevestigingsmail geldt als bewijs bij afhaling. Bij gebrek aan bewijslast op het moment van afhaling, zal het afhaalpunt het product bijhouden, in afwachting van de elektronische bewijsvoering.

Hoe ver staat het met mijn bestelling?
U kan op elk moment opvragen hoe ver het staat met uw bestelling. Op de homepage kan u inloggen onder Mijn account. Vervolgens klikt u op 'bestellingen' en hier krijgt u een overzicht van al uw bestellingen. Klik op 'details' om alle gegevens te zien.

Levering
Hoeveel kost een levering per koerier?
Verzending per koerier in België kost €7,5 per bestelling. Bestellingen van meer dan €250 worden in België gratis thuis geleverd.
Verzending in Nederland en Luxemburg kost €13,5 per bestelling. Bestellingen van meer dan €500 worden in Nederland en Luxemburg gratis thuis geleverd.

Levert u ook naar Duitsland / Frankrijk / Italië / ...?
Helaas niet. Levering is (voorlopig) enkel mogelijk naar adressen in België, Nederland en Luxemburg.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Bestellingen worden verstuurd vanuit onze Centrale voorraad of de winkel te Hasselt. In uw orderbevestiging wordt de verwachte leverdatum aangegeven. Indien uw bestelde artikel niet centraal of in de winkel te Hasselt beschikbaar is, vragen wij u om zich te richten tot het winkelpunt​ waar dit product voorradig is. Indien een besteld artikel niet direct uit de winkelvoorraad of centrale voorraad leverbaar is, neemt u best contact op met ons zodat wij de te verwachte levertermijn opvragen bij onze distributeurs.

Kan ik mijn product op een ander adres laten afleveren?
Ja, u kan onze producten op een ander adres laten afleveren.
Dit kan u ingeven in “STAP 2 Levering” van het bestelproces. Onderaan bij verzendingsadres kan u een ander verzendadres kiezen en vervolgens de gegevens ingeven.

Mijn bestelling is niet compleet binnen gekomen. Wat nu?
Als uw bestelling niet compleet geleverd kan worden heeft dit te maken met het feit dat het artikel op dat moment niet op voorraad is. Het bestelde artikel wordt uiteraard zo spoedig mogelijk nagestuurd en hiervoor betaalt u geen extra verzendkosten. Mocht u vragen hebben over de levertijd van het artikel dan kan u via e-mail​ of telefonisch contact met ons opnemen (tijdens werkdagen van 8u30 tot 12u en van 13u tot 17u op het nummer +32 11 246930 ) Vermeld dan wel uw bestellingsnummer zodat we u zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn.

Ik was niet thuis bij de aanbieding van mijn pakket. Wat nu?
Wij raden aan een leveringsadres te kiezen waar overdag steeds iemand aanwezig is om het pakket in ontvangst te nemen.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen in een winkelpunt ?
Bij elk product staat vermeld hoeveel exemplaren er in voorraad zijn in de verschillende winkels. Klik op winkels​ om een EuroSys winkel in uw buurt te zoeken. Op de bevestigingsmail van uw bestelling vindt u bovendien ook alle contactgegevens van uw gekozen winkelpunt terug.

Montages gebeuren in principe in de winkel waar u uw bestelling wenst af te halen. In alle winkels is er een technische dienst waar ze nazichten en herstellingen kunnen doen. EuroSys is door HP en Epson gecertificeerd om herstellingen uit te voeren op al uw HP toestellen (notebooks, desktops en servers) en Epson printers.

Betaling
Hoe moet ik betalen?
Om te betalen kan u kiezen uit de volgende mogelijkheden:
·Cash of met Bancontact in onze afhaalpunten,
·Visa, Bancontact en Mastercard via onze beveiligde online betaalmodule (Online Bancontact dient ondersteund te worden door je bank; creditcards dienen 3D-Secure ondersteund te zijn)
·Op afbetaling via Santander,
·Per overschrijving (op voorhand) op 235-0022593-04 met vermelding van het ordernummer. Let wel:​ de reservatie van de bestelde artikelen en de verwerking van de bestelling gebeurt pas na ontvangst van het volledige bedrag op onze rekening.
·Voor artikelen die enkel Centraal op voorraad zijn, behouden wij ons het recht om een voorschot te vragen

Hoe zit het met de veiligheid van betalen?
Voor de online betalingen maken wij gebruik van het Ogone-systeem, dat internationaal wordt gebruikt door honderden instellingen. Door de "three-tier structuur" van het mechanisme kan de vertrouwelijkheid van de kredietkaartnummers ten opzichte van de handelaar worden gewaarborgd. Op geen enkel moment kennen wij als handelaar het kredietkaartnummer van de klant.
Alle communicatie tussen de browser en Ogone e-Commerce gebeurt op basis van de SSL-codeertechnieken. Ogone beschikt over een certificaat afgeleverd door Verisign.

Overige vragen
Hoe blijf ik op de hoogte van promoties en speciale acties?
EuroSys verstuurt maandelijks een bericht naar iedereen die ingeschreven is op de mailing list. Het zijn aankondigingen van nieuwe producten, speciale prijsacties of evenementen zoals het Computerfestival. Als u ingeschreven bent, bent u zeker dat u als eerste op de hoogte bent van nieuwtjes!

Bovendien kan je jezelf op eender welk moment uitschrijven, via de link die vermeld staat in elke e-mail.

Ik heb een vraag die niet in de FAQ voorkomt?
Stuur een ons een e-mail​ en wij antwoorden u zo snel mogelijk.

Ik vind jullie webshop gebruiksvriendelijk en zou deze ook graag willen?
Geen probleem, de code van de winkelwagen is te koop (NaviWeb 2010). U kan altijd een e-mail​ sturen naar ons met een omschrijving van wat U juist wil. We nemen dan contact op met jullie om een afspraak te maken.

Wat bepaalt de prijs?
- Heeft u zelf een layout of moet deze worden gemaakt.
- Welke functies wenst u in de site hebben
- Staat u zelf in voor het onderhoud aan de site of wordt dit aan ons uitgegeven?
- De benodigde webruimte om uw site te draaien.
- enz.

Voor meer informatie betreffende NaviWeb, kan u terecht op de website van IT-Solutions.
Klik op folder​ voor meer informatie over NaviWeb (pdf-formaat).

Alle prijzen zijn inclusief BTW

NaviWeb - Powered By ITSolutions